• ניהול זמן? אין דבר כזה!

    ניהול זמן? אין דבר כזה!
    עומס!
    חוסר יכולת לעמוד בלוחות זמנים!
    רשימת מטלות שאינה מתקצרת!
     
    מוכר לכם?
      
    אם כן אז בוודאי אבחנתם את עצמכם כ"אינם יודעים לנהל את זמנכם"!
    אז יש לי חדשות בשבילכם . את הזמן אי אפשר לנהל. זמן הוא משאב. משאב מוגבל של 24 שעות ביממה (ברוטו) העומדים לרשותנו לביצוע המטלות . משאב שבניגוד למשאבים האחרים (כמו כסף למשל ) אי אפשר לחרוג מהמסגרת העומדת לרשותנו. חרגת! לא עמדת בזמנים!
    לכן , נכון יותר לדבר על ניהול משימות/מטלות או על ניהול משימות/מטלות בזמן נתון.
     
    אחת הדרכים לנהל משימות בזמן נתון הינה על פי תעדוף המשימות לביצוע . המודל המוכר לתעדוף משימות הוא מודל חשוב /דחוף. לפי מודל זה משימות חשובות ודחופות מקבלות עדיפות עליונה וההמלצה היא לתת להן קדימות. אחריהן מגיעות משימות חשובות ולא דחופות או דחופות ולא חשובות ולבסוף אם נותר זמן מתפנים לביצוע משימות לא חשובות ולא דחופות.
     
    מודל זה שם בפוקוס את המשימות החשובות והדחופות ומבטיח שהן תתבצענה בזמן. אך אינו מבטיח "ניקוי השולחן". לעיתים אותן משימות לא דחופות "נופלות בין הכיסאות", מתמסמסות או לא מבוצעות לעולם.
      
    מודל אחר מציע לנהל את המשימות על פי רמות האנרגיה הנדרשת לביצוע המשימה. הנחת היסוד של מודל זה היא שכמות האנרגיה הנדרשת לביצוע משימות, שונה ממשימה למשימה וכל משימה בזמן ביצועה מזרימה או שואבת אנרגיה מעבר לכמות האנרגיה שנדרשת לביצועה.
     
    ישנם אם כן שתי סוגי משימות:
    1. משימות ששואבות אנרגיה (מאזן האנרגיה בסיום המשימה הוא שלילי) –משימות מעיקות או משימות מציקות שאנחנו לא אוהבים לבצע אותן.
    2. משימות שמזרימות אנרגיה (מאזן האנרגיה בסיום המשימה הוא חיובי) – משימות מעוררות השראה או כאלו שמעניין או מאתגר אותנו לבצע אותן.
    אם נצליח לשמור על איזון אנרגטי במהלך היום בעת ביצוע משימות או דאגה למאזן חיובי ; נהיה אפקטיביים ונוכל להגדיל את הסיכויים להגיע ל"שולחן נקי". איך מאזנים? שומרים על יחס של 1:3 בין המשימות ששואבות אנרגיה לבין המשימות שמזרימות אנרגיה. על כל משימה אחת ששאבה את כוחותינו מבצעים 3 משימות שיזרימו לנו אנרגיה וחיוניות.
     
     
    כך נבטיח להגיע לסוף יום עבודה במלוא הכוחות, כשמאחורינו שולחן נקי ממטלות לביצוע...
     
     
    בהצלחה!
    סוזט סקר